Procedure
drankbestellingen Feestzaal Nova Machelen |
1.
Voorwerp
Alle dranken die verbruikt worden in zaal Nova (met uitzondering van
wijnen en koffie) moeten door de zaalgebruikers via de vzw worden besteld.
De vzw zet hiertoe een systeem op met zeer democratische prijzen.
2.
Bestelling
Elke zaalgebruiker krijgt bij ondertekening van de gebruiksovereenkomst
een
bestelformulier
waarop het ruime basisassortiment en de op dat moment geldende
referentieprijzen werden voorgedrukt (dit formulier kan je eveneens terug
Indien de zaalgebruiker dranken wil bestellen buiten de voorgestelde lijst, kan
dit met de zaalbeheerder van de vzw Nova afgesproken worden. De bieren moeten
wel uit het assortiment van brouwerij Haacht komen. Eventuele afwijkingen moeten vooraf besproken
worden met de vzw (via de zaalbeheerder).
Plastic flessen kunnen eveneens besteld worden, maar worden achteraf niet
teruggenomen.
Je kan je bestelling schriftelijk doorgeven,
elektronisch
ingeven of per e-mail doorsturen naar de drankbeheerder (dranken@nova-machelen.be),
ten laatste 10 dagen vóór de activiteit .
Deze zorgt er voor dat op de dag van de
activiteit de gewenste dranken aanwezig zijn.
De zaalgebruiker hoeft de bestelde dranken niet vooraf te betalen.
4.
Overhandiging dranken
De zaalbeheerder zet de bestelde dranken klaar in de koelcel, gelegen in
de berging
vóór de feestzaal.
Daar kan je ook bijkomende glazen vinden.
Dranken die verdwijnen tijdens de activiteit
worden aan de organisator aangerekend.
5.
Gebruiksaanwijzing tapinstallatie
De zaalgebruiker kan in de infomap en in de nabijheid van de tapinstallatie de
richtlijnen vinden voor het goed gebruik van de tapinstallatie.
6.
Bijbestellingen
De vzw voorziet van de meest courant gebruikte dranken een voldoende grote
reserve.
Deze voorraad mag door de zaalgebruiker worden aangesproken bij een tekort
tijdens de activiteit.
7.
Terugzetten dranken
De
zaalgebruiker zet de dranken na de activiteit in de berging, buiten de koelcel; het
leeggoed wordt zorgvuldig gesorteerd.
8.
Afrekening
De prijzen zijn deze die gelden op het ogenblik van de activiteit. Deze prijzen zijn terug te vinden in de infomap en worden
geafficheerd in de berging.
Ontbrekend of beschadigd leeggoed wordt steeds aangerekend. De zaalgebruiker
krijgt de mogelijkheid om begonnen vaten of andere dranken over te nemen mits
betaling van de waarborg voor het leeggoed.
De zaalgebruiker krijgt na de activiteit een gedetailleerde afrekening (per post
of via e-mail) met vermelding van de verbruikte eenheden en van de aangerekende
prijs. De berekening gebeurt met de kleinst mogelijke eenheden. Bij de
bestelling kan de zaalgebruiker een BTW-nummer opgeven dat op de factuur vermeld
moet worden.
De betaling gebeurt door verrekening met de waarborg. Verenigingen met een
raamcontract betalen binnen de week na ontvangst van de rekening door een
overschrijving op 734-1441021-95.
9.
Controle
Wanneer een
inbreuk
op de drankafnameverplichting wordt vastgesteld, kan een boete worden opgelegd,
in overeenstemming met de aard van het vergrijp en de geleden commerciële
schade, met een minimum van 50 €. Het bedrag van de boete wordt door VZW Nova
van de waarborg ingehouden.